Exit Exit

Wat is OneCity

OneCity is een portaal voor consumenten naar aanbieders van uiteenlopende producten.
Om het overgrote aanbod op Internet helder in kaart te brengen is ervoor gekozen om structuur hieraan te geven in de vorm van een stad, waarbij de wijken en straten de verschillende productcategorieën uitbeelden.

Door slechts een beperkt aantal aanbieders per straat/voorziening op te nemen blijft het overzicht behouden en door gebruik van het one-click principe blijft ook de snelheid hoog.

Dus geen zoeken, beweging, interactie en allerlei fratsen: What You See Is What You Get!


Het team

Het team achter OneCity bestaat uit:

  • Grafisch ontwerpers
  • Website-bouwers/-designers
  • Communicatiedeskundigen
  • Sales-team
  • Coördinator

Wij zijn van mening, dat er een grote behoefte is aan een duidelijk overzicht van de bestaande web-shops en -pagina’s.
Op dit moment kan men van alles zoeken op internet met de bestaande zoekmachines, maar het resultaat van een zoekopdracht is zo immens, dat men na de eerste 20 resultaten al een keuze maakt: zonder (mogelijk) zeer interessante alternatieven te onderzoeken.

Ook wordt bij dit zoeken voornamelijk uitgegaan van de, op dat moment, ingegeven keuze. Daardoor kunnen interessante aanbieders buiten beeld blijven.

Met onze structuur en layout denken we tegemoet te komen aan de wens om snel heel veel interessante shops te kunnen bereiken.


Indeling

Zoals vermeld wordt het grote aanbod in een structuur weergegeven:

1. De Stad bevat het complete productaanbod, opgedeeld in 6 wijken en 3 area’s:

  1. Wijk 1  – Entertainment
  2. Wijk 2 – Technologie
  3. Wijk 3 – Media
  4. Wijk 4 – Fashion
  5. Wijk 5 – Wonen
  6. Wijk 6 – Mobiliteit
  7. Terminal – Reizen
  8. Stadion – Sport
  9. Marina – Wateractiviteiten

 

2. de Straten/Voorzieningen bevatten vervolgens een onderverdeling in productgroepen (zie de Plattegrond voor het complete overzicht)


Ontwikkeling

Het is weliswaar mogelijk om vanaf de start de complete productrange aan te bieden, maar dit neemt veel tijd in beslag. Vandaar dat is gekozen om te starten met een beperkt aantal categorieën.

Vervolgens worden de overige categorieën opgepakt: de planning hiervoor wordt gaandeweg bijgesteld al naar gelang de wens van de consument en het aansluiten van de aanbieders.

Ook worden de bestaande categorieën uitgebreid met vervolgstraten. Mits er genoeg aanbod is kan een bepaald product wel door shops die 3-4 straten beslaan, worden aangeboden.


Navigatie

We houden het navigeren simpel:

  • in de menubalk onder de knop Plattegrond is een overzicht van de productcategorieën opgenomen, waarmee men rechtstreeks naar de bijbehorende straat/uiting kan gaan;
  • in elke straat/uiting is een bewegwijzering opgenomen waarmee men in de andere straten/uitingen van de betreffende wijk kan komen;
  • ook heeft elke straat/uiting de mogelijkheid om in de volgende/vorige straat te komen door de pijlen aan weerszijden van de pagina;
  • als laatste kan men, via het menu, zoeken op bedrijfsnaam of product (afh. van de tags die een bedrijf heeft opgegeven) om in de straat/uiting te komen van het gezochte bedrijf.